ideation

چگونه ایده‌های جدید پیدا کنیم؟


ایده پادشاهی اعجاب انگیز سرزمین دیزنی در یک سفر خانوادگی به وجود آمد. والت دیزنی وقتی که باغ‌های Tivoli، یکی از قدیمی‌ترین موزه پارک‌های اروپا را مشاهده می‌کرد، فکر کرد که او می‌تواند نمونه بزرگ‌تر و بهتری از آن را در کالیفرنیا ایجاد کند. روش او غیرمعمول نبود: کارآفرینان بزرگ ایده‌های کسب و کار را هنگام توجه به فرصت‌های موجود در زندگی روزمره‌شان پیدا می‌کنند.

اندی بوینتون، نویسنده شکار ایده‌ها می‌گوید: جهان پیرامون شما پر از ایده‌هایی هستند که می‌توانند مفید باشند.

هیچ‌کدام از ایده‌ها با سخت فکر کردن در حالت خلأ به وجود نمی‌آیند. شما باید بیرون بروید و رفتارهایی را تجربه کنید که منجر به ایده‌های جدید می‌شوند. نوآوری درباره اینکه شما چقدر باهوش هستید نیست راجع به این است که شما ایده‌ها را شکار کنید.

با یاد گرفتن اینکه چگونه با استفاده از روش‌های مشخصی از فکر کردن و عمل کردن، فرصت‌ها برای شما آشکار می‌شوند شما می‌توانید ایده‌های زیادی را در زندگی روزمره به دست آورید. در این مقاله سه روش برای پیدا کردن الهامات در دنیای اطرافتان ذکر می‌شود:

[br]

لیستی از فرصت‌ها تهیه کنید

در هر زمانی شغلی برای انجام دادن وجود دارد. این بدین معنی است که جهان پر از مشکلاتی است که نیاز به حل شدن دارند. همین‌که شما زندگی روزمره را شروع می‌کنید، لیستی از کارهایی که دیگران از آن‌ها منع شده‌اند یا مورد اغماض قرار داده‌اند تهیه کنید، هرکدام از آن‌ها یک فرصت بالفعل هستند.
باتجربه شخصی‌تان شروع کنید. از خودتان بپرسید. چه چیزی مرا اذیت می‌کند؟ چه چیزی می‌تواند بهتر از این باشد؟ راحت‌تر باشد؟ ناکامی‌های شما را به سمت مشکلات واقعی و در نهایت به سمت ایده‌های جدید کسب و کار رهنمون می‌سازد.

[br]

در مکان‌های متنوع به دنبال شکار ایده‌ها باشید

ایده‌های جدید نیاز به خلاقیت دارند که با تازگی و تنوع رشد پیدا می‌کنند. شما ممکن است یک ایده بسیار بزرگ پیدا کنید در حالی که در سفر هستید و یا در حال تجربه یک الهام غیرمنتظره در یک نمایشگاه هنری هستید. اگر شما چشم‌هایتان را باز کنید پاسخ همان جا حضور دارد. به‌طور کلی جهان به‌اندازه کافی متنوع و وسیع است که شما بتوانید ایده پیدا کنید. جستجوی شما باید در سطح جهان باشد.

[br]

توجه کنید چگونه دیگران مشکلات کسب و کار را حل می‌کنند

در هر حالتی شما با مشکلاتی که دیگران قصد داشته‌اند حل کنند روبرو هستید. هرکدام یک فرصت بالفعل هستند. شروع کنید به توجه به اینکه چگونه مغازه‌هایی با سهولت خرید در آن‌ها دارای خلاقیت سازماندهی شده‌ای هستند، اینکه چگونه بسته بندی بعضی اجناس باعث جلب توجه شما می‌شوند و اینکه چگونه سایت آمازون باعث انگیزش افراد برای خرید می‌شوند. شاید شما بتوانید راه بهتری را برای حل یک مشکل یا الهام مشترک پیدا کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>