consult

چرا هر کارآفرین باید کمی مهارت‌های راهنمایی و مشاوره بیاموزد؟


به‌عنوان کارآفرینی که در خدمات انجام شده مهارت دارد، شاید فکر کنید من آخرین نفری باشم که افراد را درباره تغییر طرز فکر تعلیم می‌دهم. افسوس که این‌طور نیست.

باورتان نمی‌شود چندین بار برای مواردی که مشتری دوست داشت و هیچ‌گاه استفاده نکرد پول پرداختم.

چرا؟ خب برای کارآفرینان دلایل زیادی وجود دارد اما بسیار وقت گیر است.

خب چطور پاسخ دهم؟

تا آنجائی که می‌توانم تلاش می‌کنم و بازدید می‌کنم و آنچه باعث مشکل می‌شود را از سر راه بر می‌دارم. (اگرچه در واقع من راهنما نیستم) بدین معنی که دارا بودن مقدار کمی از مهارت‌های راهنمایی و مشاوره در گذشته‌ام ثابت کرده که به شکل حیرت آوری یاری دهنده است.

به همین دلیل اعتقاد راسخ دارم که همه کارآفرینان باید کمی مهارت‌های راهنمایی و مشاوره را بیاموزند گرچه هیچ‌گاه خود را مشاور نمی‌نامند یا خدمات و بسته‌های راهنمایی و مشاوره نمی‌فروشند!

در اینجا سه دلیل اینکه چرا هر کارآفرین از برخی مهارت‌های راهنمایی و مشاوره بهره می‌گیرد آمده است:

[br]

۱- احتمالاً بسیار علاقه‌مند این موضوع هستید که مشتری از محصول، برنامه یا خدماتتان استفاده کند. (و نتیجه بگیرد) حتی اگر خدمات انجام شده خالص ارائه دهید، وقتی مشتری آمادگی پذیرش مرحله بعدی تجارتتان را نداشته باشد، نتیجه مطلوب را نمی‌گیرید.

آیا تابه‌حال برنامه‌های مستند تلویزیون مثل رستوران غیرممکن یا هتل غیر ممکن را تماشا کرده‌اید؟ مجری به رستوران یا هتل ورشکسته می‌رود و به آن‌ها نصایح اساسی و کاربردی تجارت می‌دهد و بسیاری از امور راهنمایی و مشاوره را بکار می‌گیرد. چون مجری مشاوره می‌دهد (برنامه خوبی می‌شود زیرا همه دوست دارند ببینند جلوی دوربین گریه می‌کنند، یکدیگر را بغل می‌کنند) صاحبان مشاغل تمایل دارند با این تغییرات پیش روند.

به همین خاطر مهارت‌های راهنمایی و مشاوره فوق‌العاده است.

[br]

۲- میزان ناراحتی را کاهش می‌دهید. باز به خاطر اینکه مشتریان نصیحت (مشاوره) خدمات انجام شده شما را بکار می‌برند، تمایل دارند نتیجه را ببینند که به آن‌ها احساس شاد و خوبی دست دهد.

شما نیز باید توصیه‌ای عالی برایشان داشته باشید نه اینکه فقط از کلمات خوب برای تبلیغات استفاده کنید.

[br]

۳- باید تغییری در دنیا ایجاد کنید. ببینید! اگر بخشی از حساسیتتان روی تجارت به دلیل پخش کردن پیامتان و دیدن تغییرات است، در واقع زمانی به حقیقت می‌پیوندد که مشتریان شروع به استفاده نمایند. هیچ راه بهتر دیگری برای افزایش به غیر از توانایی در راهنمایی و مشاوره نیست.

به خاطر داشته باشید، مشتریان، شما را استخدام کردند یا روی محصولتان سرمایه گذاری کردند چون مشکلی داشتند که به دنبال رفع آن بودند. و بهترین کاری که برایشان انجام می‌دهید اطمینان از تحویل کاری باارزش است. اینجاست که مهارت‌های راهنمایی و مشاوره ارزش طلا را دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>