management1

مدیریت خلاق


تهیه جزئیات می‌تواند کمک کند تا نمونه‌هایی از خلاقیت شرکت‌های دیگر که به نظر شما موفق هستند را گرد آورید. داشتن فرایندی واضح، ضروری است. به این معنی که هم مشتری و هم خالق می‌دانند کجا ایستاده‌اند پس هیچ جایی برای اشتباهات پر هزینه و سوء تفاهم وجود ندارد.

راجر دنیر می‌گوید: همیشه پی بردن به نمونه‌هایی که مشتریان قبلاً دوست داشتند مفید است. که فرد خلاق می‌تواند از هر نمونه، نکته ای دریابد. اما با کپی کردن هیچگاه به نوآوری دست نمی‌یابید.

اگر در خانه خلاقیت دارید یا بشکل آزاد،.. طراحان باید نسبت به آنچه انجام می‌دهند باید پر شور باشند. گرچه گاهی اوقات در کلمات و تصاویر غرق می‌شوند و هدف اصلی و نهایی را فراموش می‌کنند. وقتی پروژه را مرور می‌کنید همیشه نتیجه نهایی را در نظر داشته باشید.

تایلرسون می‌گوید: مسئله در مورد عالی بودن طرح نیست بلکه درمورد کارکرد آن است.

جفریز می‌گوید: تلاش کنید و از نظرات مبهم بپرهیزید. نظرات خاص موثرترند، زیرا آنچه باید انجام شود را واضح تر بیان می‌کنند.

[br]

پنج راه عملی برای ارتباط با افراد خلاق

[br]

۱- بدنبال افراد الهام بخش باشید

دنیر می گ وید: حس خلاقانه برای آنچه انجام می‌دهند باید در ملاقات اول بدرخشد. وقتی درمورد ایده ای بحث می‌کنید، فرد خلاق باید سریع بگوید ” به این هم فکر کرده ای …” و الهام بخش شما برای طرز تفکری متفاوت باشد.

اگر در رابطه جرقه ای نباشد، کار تمام شده چیز خاصی را نشا ن نمی‌دهد.

[br]

۲- هیچگاه خلق و خو هنری را نپذیرید

جفریز می‌گوید: گاهی آزاردهنده است که مشتری بدون اطلاع رسانی به شما، کارتان را دوباره نویسی کند. اما این کار غیر حرفه ای است که عصبانیت خود را بر سر مشتری خالی کنید.

این خلق و خو در واحد فروشتان نیز نباید باشد و نباید چنین چیزی را بپذیرید.

[br]

۳- تمرکز بر روی کاربر

افراد خلاق علاقمندند که از آنچه که در یک فرهنگ محبوب رایج است الهام بگیرند. فقط به این دلیل که احساسات شما در مورد یک الگوی خاص برانگیخته شده، به این معنی نیست که مشتریان نیز به آن علاقه نشان دهند.
تیلرسو ن می‌گوید: آن روزگاری که عموم مردم یک برنامه تلویزیونی خاص می‌دیدند و فردا در موردش بحث می‌کردند، گذشته است. امروزه مخاطبان خاص منابع فرهنگی گسترده و متفاوتی دارند و نباید این نکته را فراموش کرد.

[br]

۴- اعتماد به فرآیند

وقتی ایده‌ها سریع جریان دارند، مدیر پروژه می‌تواند راحت باشد. البته یک فرآیند شفاف، هسته اصلی پروژه خلاقانه است.

دنیر می‌گوید: فرد خلاق و مشتری می‌دانند کجا ایستاده‌اند و هیچ جایی برای اشتباهات پرهزینه و سوء تفاهم‌ها نیست.

[br]

۵- تقدیر از تلاش

فرد خلاق زمان و انرژی فراوانی را در پروژه صرف می‌کند و تمامی آنان در انتظار شنیدن نظرات شما درباره کارشان هستند.

جفریز می‌گوید: هیچ چیز بدتر از این نیست که تلاش فراوانی را صرف یک پروژه کنید و در جواب فقط “متشکرم” بشنوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>