staff

چطور می‌توانیم از بهترین افراد بهره کامل ببریم؟


توسعه روابط بخش مهمی از استراتژی سازمانی است. کمک به کارکنان در برقراری ارتباط با یکدیگر می‌تواند قدرت انرژی همکاری را خلق کند.

هر چند وقت یک‌بار می‌بینید که افراد فعال ارتقاء پیدا کردند یا به مقام مدیریتی رسیدند تا آنچه از آنان توقع می‌رفت را دریابند؟ هر چند وقت یک‌بار می‌بینید که سازمان‌ها از مسیر خود خارج می‌شوند تا استعدادی متفاوت را جذب کنند تا آن‌ها را در یک فرایند همگن طوفانی ببینند و تلاش می‌نمایند به صورتی متفاوت که حیاتی به نظر می‌رسد، موفقیت کسب نمایند. راه حل تعیین هدفی مشخص و برنامه‌های یکسان تمامی این موارد مفید هستند. اما چه می‌شود اگر به مسائل با دیدی است. احتمالاً بسیار متفاوت بنگریم و به جای بررسی آنچه که ممکن است برای هر یک از این مدیران انجام دهیم، کاری بکنیم تا به سازمان برای توسعه ظرفیت خود به توسعه روابط به‌عنوان هسته اصلی کمک کند؟

موارد زیر به توضیح این نکته کمک می‌کنند:

مدیر عامل جدید شرکت می‌خواست یک تغییر اساسی در تجارت سنتی دهد تا موقعیتش را در رقابت افزاینده بازار جهانی حفظ کند. هر چند فرآیند کند بود و سیلوها بین بخش‌های جداگانه وجود داشت و در تیم اجرایی تکرار نمی‌شد. مدیر عامل از مدیر نیروی انسانی خواست تا استعداد جدیدی را وارد مسئله نماید. مدیران بالقوه می‌توانند به این اعمال اولویت بخشند که تجربه و اعتماد به نفس برای به چالش کشیدن وضع موجود را دارند.

پس از گذشت چند ماه، نیروی جدید در بخش‌های جداگانه تأثیری ایجاد نمود اما تأثیر کلی آن‌ها حداقل بود. مدیر عامل شرکت ناامید شده بود و به‌شدت با ادامه کار سیلوها و ناتوانی ظاهری مدیران در ایجاد تغییر مخالف بود.

از مدیر نیروی انسانی خواست که برنامه توسعه مدیریتی که می‌تواند به این موضوع رسیدگی کند را جمع آوری نماید. برنامه‌ای که به کادر مدیران در به دست آوردن مهارت‌های لازم در عمل به وظایف خود کمک کند به‌گونه‌ای که به مشکلات توجه گردد. اما این موضوع منفعت کوتاه مدت را به همراه داشت و موانع پنهان بر سر راه موفقیت باعث شکست شد.

در عوض این کار چهارچوبی را می‌طلبد که در این باور نهفته است، پتانسیل اصلی برای تغییر در ارتباط بین افراد است نه افزودن مجموعه مهارت‌های فردی. یعنی کمک کنیم با یکدیگر به‌گونه‌ای ارتباط برقرار کنند که قادر باشند منبع مهمی از تأثیر در استراتژی رهبری خلق کنند. کمک کنیم تا شیوه جدیدی در هم سخنی با مدیران اجرایی تیم داشته باشند. که باعث اعتماد، احترام و یادگیری دو طرفه می‌شود. و در نهایت تشویق آن‌ها به پیشرفت در تشخیص نکات منتقدانه در ارتباط با سهامداران، شرکا لازم است.

عامل اصلی تغییر در ارتباط بین افراد نهفته است نه در افزایش مهارت‌های شخصی آنان.

با این روش، سازمان‌ها به‌عنوان یک کل می‌توانند همان طور که بازار مدام در حال تغییر است، شروع به یادگیری و انطباق نمایند. مزایا قابل توجه بود. به‌وسیله اعتماد به نفس بالا، مدیران پتانسیل را تشخیص دادند و متوجه شدند از طریق همکاری در سراسر کسب و کار هوش مدیران باسابقه در همکاری با دیدگاه کارمندان تازه مناسب است.

گسترش دیدگاه آن‌ها را قادر ساخت فرایند برنامه ریزی استراتژیک را به دست آورند بنابراین انرژی جدیدی به برنامه بخشیدند. تیم اجرایی با چالش جدید، خلاقیت و انعطاف پذیری مدیران ارشد این گروه شگفت زده شدند و می‌خواستند دریابند چطور این تغییر را در استراتژی مدیریتی خود اجرا کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>