start0

سه اشتباه آگاهانه هنگام راه‌اندازی یک محصول


از تمام ابزارهای بازاریابی موجود، راه اندازی محصول ابزاری و بیهوده و بد تعبیر شده است.

هیچ‌چیز جز ورشکست شدن کارآفرین را زمین نمی‌زند. بدتر از همه اگر راه اندازی با شکست روبرو شود، نسبت به آن فن‌های بازاریابی که تا کنون دیده‌ام منشأ نگرانی، عصبانیت و بی‌خوابی است. از آنجائی که شکست یکی از نگرانی‌های عمده است (از راه اندازی بد نمی‌گویم که باعث شود همه چیز بد به نظر رسد) فکر کردم امروز وقتی اختصاص دهیم تا سه اشتباه عمده‌ای که کارآفرینان در راه اندازی کار یا برنامه‌شان می‌کنند را مورد بحث قرار دهیم.

[br]

اشتباه اول

برای راه اندازی عجله دارند. اجازه دهید بیشتر توضیح دهم زیرا به آن شفافی که شما فکر می‌کنم برای راه اندازی و شروع مناسب باید به فکر می‌کنید نیست. واقعاً خودتان فرصت دهید. که البته این نکته بسیار خوبی است. اگر برای رسیدن به اهداف فروشتان لیست بلند و کافی دارید می‌توانید هر چه سریع‌تر کارتان را شروع کنید.

در این صورت بزرگ‌ترین مشکلتان را عجله در راه اندازی (غیر از اینکه شب‌ها بیدار بمانید تا روی پروژه کار کنید) زمانی می‌بینم که لیست شما کوتاه است و شما به شرکای سرمایه گذارتان برای بازبینی اهداف فروش وابسته‌اید. اگر موضوع این است پس احتمال شکست شما بالاست.

می‌دانید، شرکای سرمایه گذارتان افراد پر مشغله‌ای هستند. آن‌ها خدمات و محصولات خودشان را دارند که ترویج دهند بعلاوه اینکه موافق کمک به دیگران هستند.

گرچه راه دیگری هست که به اشتباه شماره دو ختم می‌شود.

[br]

اشتباه دوم

تعداد را نمی‌دانید. در اینجا چگونگی انتقال این اشتباه آمده است. تا کنون راجع به شش شکل راه اندازی شنیده‌اید اما فقط شروع کردید اما انتظار داشتن شش شکل راه اندازی را ندارید. با حضور پنجاه نفر در برنامه‌تان خوشحالید و دویست نفری که در لیستتان هستند و باید دو برابر شوند. درسته؟

خلاصه شروع می‌کنید و با هشت نفر در برنامه‌تان به پایان می‌رسانید. شما شکست خوردید.

اکنون واقعیت به همراه لیست دویست نفره شماست که چهار درصد از تبدیل کل لیستتان است. باید از این موضوع بترسید. اما به دلیل اینکه تعداد را نمی‌دانید (بخصوص میزان تغییر) فقط به نتیجه نهایی می‌نگرید. چه تعداد افرادی در واقع خرید کردند. و اگر این تعداد کمتر از حد نصاب مورد نظرتان باشد، (یا کمتر از سطح توقع شما) ناامید می‌شوید.

اما اگر تعداد را بدانید پس می‌دانید تا چه تعداد افرادی خرید می‌کنند. و این راهی بسیار مناسب برای جلوگیری از افسردگی و ناامیدی است.

[br]

اشتباه سوم

آن‌ها یا تسلیم می‌شوند یا تصمیم می‌گیرند که حتی یک ایمیل دیگر هم نفرستند. زمانی این اتفاق رخ می‌دهد که به دلیل عدم فروش خیلی سست می‌شوند و در رابطه با راه اندازی دچار احساس ناخوشایندی می‌گردند. وقتی دست از کار می‌کشید تنها از فروش بیشتر بازمی‌مانید. و اگر به دلیل احساس بدتان دست کشیدید احتمالاً احساس بدتری خواهید داشت وقتی افراد از برنامه‌تان دست بکشند. (می‌توانید تعداد ایمیل‌ها را کمتر کنید. فقط زمانی که می‌دانید کدام ایمیل را باید حذف کنید)

پس باید بدانید شاید جایی در میانه راه احساس تسلیم شدن داشته باشید. اگر این موضوع را بدانید زمانی که این اتفاق می‌افتد می‌توانید محکم بایستید و مطمئن شوید که “یک ایمیل دیگر” هم می‌فرستید. (چه کسی می‌داند شاید آن ایمیل همه چیز را تغییر دهد)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>